zondag 18 november 2012

Ding 31 Mash-ups

Wat leuk om bepaalde mash-ups te bekijken. Niet alles deed het maar met mijn kinderen heb ik het spel "waar ter wereld" op Picasa gespeeld. Best moeilijk want soms kun je gewoon niet zien waar de foto genomen is. Hilarisch hoe ver wij er soms vanaf zaten.
Zelf maak ik natuurlijk ook wel gebruik van mash-ups zoals het telefoonboek met de daarbij betreffende routes en huizen kijken is ook altijd leuk. Dit kan voor veel potentiele kopers erg handig zijn. Ook mensen die geïnteresseerd in oude kaarten komen aan hun trekken.
Ik wist ook niet dat deze sites mash-ups genoemd werden. Weer wat geleerd maar daarom volgen we natuurlijk allemaal deze cursus. Onbewust gebruiken we dus meer mash-ups dan we denken.

2 opmerkingen:

  1. Hoi Esther,

    Ik moet nog even op je laatste ding reageren, maar ik was vorige week ziek, en deze week komt het er wegens drukte ook niet van. Ik beloof je maandag te reageren. Groeten Janneke en alvast prettig weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Esther,
    Mashups worden door iedereen wel gebruikt, maar men weet vaak niet dat het zo genoemd wordt (wist ik ook niet voor deze cursus). Het nadeel van deze verdiepdingen is dat het een gekocht pakket is dat verder niet onderhouden wordt. Dat was bij de 23 dingen site wel zo. Ik weet dat een aantal links niet meer werken en moet daar eigenlijk eens mee aan de slag, maar ja...pff tijd. Voor jou zitten de Verdiepdingen er in ieder geval op, gefeliciteerd, en het certificaat volgt nog!
    Gr. Janneke

    BeantwoordenVerwijderen