woensdag 7 november 2012

Ding 30 Google Books en e-books

Ja, wat zal ik hier eens over zeggen. Zelf lees ik (nog) geen e-books.
In de bibliotheek hebben we wel de mogelijkheid voor bezoekers om te kijken hoe zo'n e-reader werkt.
Ik begrijp wel dat mensen een e-reader of i pad op vakantie meenemen, dit is gemakkelijker en neemt minder plaats (en gewicht) in zeker als men een groot lezer is of lang onderweg. Nu nemen nog veel mensen de kleinere dwarsligger op vakantie mee of het "gewone" boek.
Ik mag zelf graag nog het papieren boek lezen maar zal niet zeggen dat ik nooit over zal stappen op het digitale boek. De toekomst zal het uitwijzen. Misschien dat de volgende generatie niets anders meer wil/kan lezen dan digitale boeken (ook voor de studie).
In de bibliotheek vragen mensen af en toe of de mogelijkheid er als is om e-books te lenen maar dat gebeurt niet dagelijks.
Helaas loopt de bibliotheek achter wat digitaal lezen/lenen betreft maar ik heb begrepen dat er hard aan wordt gewerkt.
Tot die tijd lees ik de papieren versie zoals nog velen en gelukkig nog gewoon te leen in de bibliotheek.

1 opmerking:

  1. En dat zal ook nog wel heel lang zo blijven, Esther, zeker als de onderhandelingen over de e-books zo traag blijven gaan.
    Ik kan na mijn laatste vakantie meepraten over ebooks lezen, heb via e-reader en ipad ebooks gelezen en dan is het inderdaad ideaal. Scheelde een paar kilo in mijn koffer. Lees nu thuis weer lekker papieren boeken, maar voor onderweg is het ideaal.
    En voor studie is het helemaal ideaal, geen drukkosten en makkelijker actueel te houden.
    Voor wat de bibliotheek betreft wachten we met smart op wat meer duidelijkheid.
    Gr. Janneke

    BeantwoordenVerwijderen